HISTORY     FACTORIES    ADVERTISERS     WHOLESALERS     TECHNOLOGY   KNOWLODGE     THE MUSEUM    NEWS

If you want to be informed when there are updates and news on the website, you can send your mail to:

info@taendstikmuseum.dk

and we will
notify you by mail when there are news on the website.

The information will be sent as a common
mail.

NEWS
On this page we will provide regular updates on the latest news, but retains the same time the old news, so they will always be available in case you ever need them.

2013.10.25
C.P. Bech: breve og billeder, Greens fabrikker: tegning af Godthaab, Grossister: tilføjet J.T. Lange og E.V. Lange,
2013.10.20
Becher & Wedfall: supplement til historien; Gosch: flere billeder og "historier og anekdoter"; Glødefri: flere billeder; Historie - kvindekamp: artikler; Historie - arbejdsmiljø: artikler; Københavns Bestillingskontor: billeder (bl.a. interviews med Caroline Herding).
2013.10.16
H.E. Gosch med data og en masse billeder, Kbh Tændstikfabrik og Merkur (billeder), Københavns Bestillingskontor (billeder), Glødefri (billede)
2013.10.14
Reklametændstikfabrikker
2013.10.13
Frantz Nehammer, Hellerup Tændstikfabrik (flere billeder), Hellerup & Glødefri, Grossister
2013.10.10
Lovene: ny lov af 1876 fra brandvæsenet. Fabrikker: Tændstikfabrikken Merkur, Maare Tændstikfabrik, Norden og Godthaabsvejs Tændstikfabrik, Københavns Tændstikfabrik, Internationalt Tændstikkompagni, Tændstikfabrikken Glødefri, Rohmells fabrikker (nyt foto), Ramsing og Stonor (plan af Vimmelskaftet 22), Købmændenes Tændstikfabrik, Merkur (nye fotos), Københavns Tændstikfabrik & Merkur, Otto Miram, KEK & Union Allumettiére, Hellerup Tændstikfabrik (fotos), Glødefri (annoncer)
2013.10.06
Aalborg Svovlstikkefabrik, Peter Nielsen, Hans Jørgensens svovlstikkefabrik, Adolph Madsen, Andreas Bernhard Bryndum, Carl Meyling, Lund & Hartmann, Krause, Peter Chr. Petersen, Kjær & Gottlieb, Pallesen & Davidsen, Kronen og Nørrebros Tændstikfabrik.
2013.10.05
Søren Larsen Sørensen, Randers Tændstikfabrik, Rasmus Langeland Mathiesen og Hintz & Co., Ludvig Hintze.
2013.10.03
Historie: illustrationer til "før svovlstikken"; Love: flere love og det anonyme brev, der førte til tændstikloven; Produktion: 3 artikler om tændstikproduktion og billeder fra produktionen på Nikolajvej; Green: to nye billeder, data om ansatte i 1873; Børnearbejde: 2 nye links (lov og artikel); Fosfornekrose: 2 nye links (loven og fortegnelse over syge); Anders Sørensen & Co med data og billeder.
2013.09.30
Opdatering af Greens fabrikker (med billeder og data), Staal, Peder Andersen, Gümoes & Beeken, Otto og Metz samt etiketter for Hellerup Tændstikfabrik
2013.09.28
Opdatering af Müllertz, Gundorph, Hassing & Smith, Krüger, Conradsen, Åkermann, Thuesen, Niels Sørensen, Rasmussen, Brummer og Frederik Hansen